Monday, February 23, 2009

Tension?Tensi?Tegang?

Sejak minggu lepas,saya mengalami sakit-sakit kepala dan tegang di bahagian tengkuk.Ada rakan yang mengatakan saya mengalami tekanan darah tinggi kerana tekanan kerja.Ada yang mengatakan saya mengalami "depression".Ada diantara rakan yang memberi tips-tips untuk mengurangkan rasa pening ini.Terima kasih semua.Allah sahaja yang dapat membalas jasa baik sahabat-sahabat semua.

Apa pun sebab musabab "penyakit" yang saya alami ini,pasti ada hikmahnya.

Dengan lambakan "assignment",laporan,kerja-kerja kursus yang perlu disiapkan insyaAllah dalam masa terdekat blog ini akan dikemaskinikan.Ini mengingatkan saya tentang peringatan yang selalu kita baca setiap hari.

Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.(Surah Al-Insyirah,5-6)

Bersabarlah wahai hati.Kerana janji Allah itu tetap benar.

Itulah yan patut ada pada seorang Muslim.Dia ada.Dia Maha Pendengar.Dia sedang mendengar rintihan juga keluhan kita.Namun,dimanakah Dia dihati kita?

Pastinya teguran ini ditujukan khas kepada diri yang serba faqir ini.

Wallahualam.

No comments: