Tuesday, February 10, 2009

Situasi di Perak

Semestinya keadaan di Perak sedikit sebanyak mempengaruhi keadaan penulis di Bumi Bersejarah.Walaupun penulis bukanlah berasal dari Perak tetapi ingin dikongsi sedikit pendapat penulis mengenai kejadian di Perak yang masih lagi panas,jadi izinkan penulis untuk mencoret sedikit rasa dan pendapat kerana tiada yang lebih mengetahui situasi di Perak melain orang Perak itu sendiri.Maaf kiranya penulis penulis mempunyai banyak kesalahan dan mohon seribu kemaafan.

Semestinya,situasi yang berlaku sekarang telah memalit arang kepada institusi Istana Perak.Kerana umum mengetahui bahawa Istana Perak mempunyai "isi rumah" yang menarik dan pelbagai warna yang indah belaka.Semestinya,Istana Perak dikagumi bukan sahaja oleh rakyat Perak tetapi seluruh warga Malaysia umumnya.

Tetapi peristiwa yang berlaku pada minggu lepas betul-betul mengejutkan penulis.Ya,memang benar tiada siapa pun akan terlepas dari membuat kesilapan dan penulis sendiri tahu kekurangan yang ada pada penulis.

Pada mulanya,penulis berpendapat biarlah Ir. Nizar merelakan sahaja "kerusi"nya itu dilepaskan kepada "perampas kuasa".Kerana tidak kemana pun jika asyik bertelagah untuk isu ini.Tetapi,setelah meneliti "lidah" anak jati Perak di www.saifulislam.com,barulah penulis mengetahui kenapa Ir. Nizar bertindak sedemikian.Pastinya sukar bagi Ir. Nizar untuk mempertahankan jawatannya,dan jika penulis berada di situasi beliau pastinya penulis terus mengambil langkah untuk "angkat kaki".

Raja adil Raja disembah.
Raja zalim Raja disanggah.

Namun,kesemua yang ada diatas muka bumi ini tetap dan selamanya milik yang Maha Kuasa.Dialah pentadbir sekelian alam.Allahuakbar!

Wallahualam

No comments: